مزاج شناسی اشخاص

محتوای مقاله

مزاج گرم و خشک

خصوصیات جسمی:

این افراد دارای اندام لاغر هستند. رنگ پوست و سفیدی چشم آنان به زردی متمایل است. پوستی گرم و خشک دارند. افراد دارای این مزاج گرمایی هستند و تحمل فصل تابستان برایشان دشوار هست. عطش زیادی داشته و دهان خشکی دارند. بهترین فصل برای ایشان فصل زمستان است. خواب کمی دارند. تمایل به خوردن ترشیجات و هم چنین مواد غذایی سرد مثل خیار و کاهو دارند و به خوردن شیرینیجات کمتر تمایل نشان می دهند.

خصوصیات روانی:

این افراد زود عصبانی شده و زود هم آرام می شوند. اشخاصی پر حرف، با انرژی بالا، باهوش و پر تحرک هستند.

مزاج گرم و تر

خصوصیات جسمی:

این اشخاص دارای درشت اندام بوده، پوستی سرخ و سفید و موهای پرپشت دارند. نبض آنها قوی هست. خواب خوبی دارند هرچند تحمل بی خوابی هم برایشان سخت نیست. این اشخاص نه تحمل گرمای زیاد را دارند و نه تحمل سرمارا، اما به طور کلی تحمل سرما برایشان راحت تر هست. علاقه آنها به شیرینی و ترشی بوده اما همه نوع غذا را می خورند. پوست بدن این افراد گرم، مرطوب و نرم است.

خصوصیات روانی:

اشخاصی شجاع و جسور بوده، اغلب رهبر گروه می باشند. در مجموع انسان های آرامی هستند ولی مراقب باشید از ظرفیت آنها سوءاستفاده نکنید چرا که موقع عصبانیت میتوانند رفتارهای مخاطره آمیز بروز دهند.

مزاج سرد و تر

خصوصیات جسمی:

چاق و پراز چربی هستند. پوست آنها سفید و دارای موهای کم پشت هستند. این اشخاص تشنه نمی شوند و دهان مرطوبی دارند. خواب آنها زیاد هست. گرایش به مصرف گرمیجات مثل شیرینی و ادویه دارند و علاقه ای به خوردن سردیجات از جمله ترشیجات از خود نشان نمی دهند. فصل زمستان فصل بدی برای این اشخاص می باشد.

خصوصیات روانی:

کم انرژی و کند هستند. معمولا انسان های صبور و آرامی هستند و کمتر خشمگین میشوند.

مزاج سرد و خشک

خصوصیات جسمی:

این اشخاص دارای اندامی لاغرهستند. میزان خواب این اشخاص کم بوده و بینی خشکی دارند. به شیرینی و گرمیها در مقایسه با سردی ها تمایل بیشتری نشان میدهند. بیشتر به هوای گرم تمایل دارند و در فصل بهار راحت ترند. فصل پائیز نیز برای آنها فصل نامطلوبی هست.

خصوصیات روانی:

سوداوی مزاجان (افراد دارای مزاج سرد و خشک) اشخاصی دقیق، منظم، آینده نگر و محاسبه گر هستند.

این پست دارای 4 نظر است

  1. سروش

    دکتر مرسی برای تست مزاج شناسی .من گرم و خشک بود مزاجم و همه ی خصوصیات ک الان خوندم همون بود به جز یه مورد ک زود عصبانی میشوند .👍👍👍

    1. ِدکتر سحر

      خواهش میکنم، بسیار هم خوب

  2. توحید

    سلام.آیا مزاج انسانها قابل تغیر هست!؟

    1. ِدکتر سحر

      سلام
      هر شخص یک مزاج مادر زادی دارد اما در اثر عوامل مختلفی این مزاج پایه میتواند دستخوش تغییر شود.

دیدگاهتان را بنویسید